Polacy coraz chętniej płacą elektronicznie - wyniki badania 'Mobilny Portret Polaka'
Według badania 'Mobilny Portret Polaka', przeprowadzonego przez Bank Millennium, coraz większa liczba Polaków wybiera elektroniczne metody płatności, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i online. Badanie dostarcza cennych informacji na temat zmian w zachowaniach konsumenckich w Polsce.
Badanie 'Mobilny Portret Polaka', przeprowadzone na zlecenie Departamentu Public Relations Banku Millennium, dostarcza aktualnych danych na temat preferencji płatniczych Polaków. Pokazuje, że ośmiu na dziesięciu respondentów regularnie płaci w sklepach kartą, telefonem lub kodem BLIK. Eksperci banku zwracają uwagę na rosnącą popularność elektronicznego pieniądza.
Badanie dostarcza również szczegółowych informacji na temat korzystania z telefonu, bankowości elektronicznej, stosunku do sztucznej inteligencji, zakupów online i bezpieczeństwa finansowego. Wyniki pokazują, że szybkie płatności elektroniczne całkowicie zdominowały internet. Ponad 40% badanych za zakupy online najczęściej płaci kodem BLIK, a 20% - szybkim przelewem z bramki płatniczej. Respondenci wymienili także inne metody płatności, takie jak samodzielnie zlecany przelew, kartę do konta, kartę kredytową, cyfrowy portfel, odroczone płatności i PayPal.
Polacy stawiają na nowoczesne metody płatności nie tylko w internecie. Aż 80% respondentów deklaruje, że najczęściej płaci bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych. Najczęściej wybierane metody to karta do konta, karta kredytowa, płatności telefonem z wykorzystaniem portfela cyfrowego lub kodu BLIK, a także zegarek lub opaska płatnicza.
Badanie dostarcza również informacji o tym, dlaczego Polacy coraz częściej rezygnują z gotówki. Wskazują na wygodę płatności bezgotówkowych - 23% z nich po prostu nie lubi płacić gotówką, a 10% stwierdza nawet, że dla nich gotówka mogłaby nie istnieć.
- Promocyjne warunki kredytu na budowę domu w PKO Banku Polskim
- PKO Bank Polski intensyfikuje współpracę ze startupami
- Credit Agricole otrzymał wyróżnienie za edukacyjny raport o cyberbezpieczeństwie
- Rekordowa emisja listów zastawnych Millennium Banku Hipotecznego
- Zielona transformacja - raport Santander Bank Polska
- Podwójne korzyści z VeloBanku: Program poleceń i atrakcyjne oprocentowanie
- BAIC - nowy partner w portfolio Santander Consumer Bank
- VeloBank z dwiema nominacjami w największym konkursie PR - SABRE Awards EMEA 2025
- VeloBank wprowadza wirtualną asystentkę Vela
- VeloBank wprowadza usługę wielowalutową dla firm
- VeloBank otwiera pierwszy oddział w Sokołowie Podlaskim